PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

FILIA W WADOWICACH

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie im. Hugona Kołłątaja 100-lecie 1922-2022

 

Logo Województwa Małopolskiego

Godziny otwarcia:

poniedziałek, środa, piątek: 10.00-17.00

wtorek, czwartek: 8.00-15.00

V Ogólnopolski Konkurs "Wielka Liga Czytelników" – edycja 2019/2020 – mistrzostwa lokalne.

Konkurs został zakończony. Dziękujemy wszystkim Uczniom i Nauczycielom za pracę i zaangażowanie. Już czekamy na kolejną edycję konkursu!

 

Serdecznie dziękujemy Starostwu Powiatowemu w Wadowicach i Zakładom Przemysłu Cukierniczego "Skawa" za ufundowanie nagród i słodkości dla dzieci.

 

Wyniki etapu powiatowego zostały przekazane koordynatorom szkolnym.

Na platformie Wielkie Ligi Czytelników w magazynie plików ukazał się zaktualizowany regulamin konkursu. Prosimy o zapoznanie się ze zmianami i obowiązującymi terminami testu szkolnego oraz testu powiatowego.

Na platformie Wielkiej Ligi Czytelników jest już dostępna instrukcja dotycząca testu na etapie powiatowym. Prosimy o zapoznanie się z treścią dokumentu.

Regulamin Wielkiej Ligi Czytelników - aktualizacja kwiecień 2020

II ETAP KONKURSU

Tytuły książek do testów kwalifikacyjnych - do wyboru jedna w każdej kategorii wiekowej.

Klasy I-IV

1."Nowe przygody skarpetek (jeszcze bardziej niesamowite)" - Justyna Bednarek

2."Kaktus na parapecie, czyli podróż w przeszłość!" - Magdalena Zarębska

Klasy V-VIII

1."Zwiadowcy-Płonący most" - John Flanagam, tł.Stanisław Korszczyński

2."Dziewczyna i chłopak, czyli heca na 14 fajerek" - Hanna Ożogowska

III ETAP KONKURSU - MISTRZOSTWA POWIATU - 28 maja 2020 r. (Test będzie miał formę internetowego formularza konkursowego)

Tytuły książek obowiązujące w III etapie czyli w Mistrzostwach Powiatu.

Klasy I-IV

Dominik Wieczorkiewicz: "Hulajnogą przez Smoczą Wyspę", wyd. Skrzat, rok 2019

Klasy V-VIII

Antonina Kasprzak: "Wiłka - smocza dziewczynka", wyd. BIS, rok. 2018

 

Plakat z napisem Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Wadowicach Koordynator Powiatowy V Ogólnopolskiego Konkursu Wielka Liga Czytelników

"Wielka Liga Czytelników"

Jest to projekt czytelniczy o zasięgu ogólnopolskim. Organizowany jest w trzech kategoriach:

  • przedszkola/szkoły specjalne,
  • klasy 1-4 szkół podstawowych,
  • klasy 5-8 szkół podstawowych.

Celem konkursu jest m.in.:

  • kształtowanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży,
  • tworzenie społeczności aktywnych czytelników w kraju,
  • promocja czytelnictwa,
  • rozpowszechnianie i odświeżanie kanonu krajowej i światowej literatury młodzieżowej,
  • promowanie postawy zdrowej rywalizacji i współpracy w grupie,
  • integracja międzypokoleniowa poprzez wspólne czytanie literatury budującej więzi rodzinne.

Jako koordynator powiatowy zachęcamy do aktywnej realizacji projektu. Zgłoszenia przyjmowane były do 10 stycznia 2020 r.

Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Konkursu 

Zgłoszenia do konkursu:

Pobierz plik PDF: Formularz zgłoszeniowy (PDF, 296 KB).

Wypełniony i podpisany formularz należy dostarczyć do koordynatora powiatowego (dopuszcza się przesłanie skanu formularza).

 

Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników

Uprzejmie informujemy, iż oprócz udziału w V Ogólnopolskim Konkursie Wielka Liga Czytelników, placówki mają możliwość uzyskania Certyfikatu Wielkiej Ligi Czytelników „PLACÓWKA AKTYWNIE PROMUJĄCA CZYTELNICTWO” w roku szkolnym 2019/2020. Procedurę uzyskania Certyfikatu reguluje odrębny regulamin.

Czym jest Certyfikat?

Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników „Placówka Aktywnie Promująca Czytelnictwo” to specjalne odznaczenie dla szkół, bibliotek i przedszkoli przyznawane przez Stowarzyszenie „Wielka Liga” i komitet organizacyjny. To wyjątkowa odznaka dla placówek promujących czytelnictwo wśród najmłodszych.

Podstawowe zasady przyznawania Certyfikatu.

Aby otrzymać wyróżnienie należy wykonać projektowe zadania obowiązkowe oraz dwa z listy do wyboru. Pełna lista zadań dla poszczególnych placówek (przedszkola, szkoły podstawowe, biblioteki publiczne, szkoły specjalne, szkoły średnie i policealne) znajduje się w Regulaminie Projektu Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników.

Przykładowe zadania:

  • organizacja spotkania autorskiego
  • Zorganizowanie Festiwalu baśni i legend wybranego regionu Polski.
  • Wykonanie „książki artystycznej”
  • Prowadzenie kącika wymiany książek
  • Udział w konkursie „Wielka Liga Czytelników” (Zdobycie przez uczniów 50% sprawności czytelniczych „Wielkiej Ligi Czytelników” z ogólnej liczby zapisanych do placówki.

Szczegółowe informacje o Certyfikacie Wielkiej Ligi Czytelników

Chęć udziału w projekcie należy zadeklarować wraz ze zgłoszeniem udziału w V Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników” zaznaczając na formularzu zgłoszeniowym stosowną opcję: „Deklaruję chęć udziału w projekcie Certyfikat Wielkiej Ligi Czytelników. Placówka Aktywnie Promująca Czytelnictwo”. Zgłoszenia przyjmowane są do 10 stycznia 2020 r.

Szczegółowe informacje o Konkursie można uzyskać bezpośrednio w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Krakowie – Filii w Wadowicach, ul. Lwowska 24, tel. 33 823-49-15

Zachęcamy do odwiedzania strony Wielkiej Ligi Czytelników

 

Baner z napisem V Ogólnopolski Konkurs Wielka Liga Czytelników. Edycja 2019/2020. Mistrzostwa lokalne.
Plakat z napisem V Ogólnopolski Konkurs Wielka Liga Czytelników. Pamiętnik Młodego Czytelnika. 25 listopada 2019 roku - 13 marca 2020 roku.
Plakat z napisem Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Filia w Wadowicach Koordynator Powiatowy V Ogólnopolskiego Konkursu Wielka Liga Czytelników
Plakat z napisem V Ogólnopolski Konkurs Czytelniczy Wielka Liga Czytelników. Edycja 2019/2020. Mistrzostwa Lokalne

 

 

Oferta na rok szkolny 2022/2023

Temat przewodni tegorocznej Sieci to: Biblioteka szkolna na topie – kreatywne działania w bibliotece.

Rodzaj: sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli bibliotekarzy.

Opis: Prezentacja różnorodnych form pracy promujących bibliotekę szkolną i czytelnictwo. Śledzenie nowych trendów w edukacji i zawodzie bibliotekarza. Wzajemne inspirowanie i wymiana doświadczeń.

Adresaci: nauczyciele bibliotekarze.

Czas trwania: rok szkolny 2022/2023.

Forma: stacjonarnie.

Data: planowane są cztery 90 minutowe spotkania w ciągu całego roku szkolnego 2022/2023

Informacje o terminach spotkań i warsztatów zamieszczane będą na bieżąco na stronie internetowej biblioteki.

Serdecznie zapraszamy

Wybrana literatura dotycząca sieci współpracy i samokształcenia dostępna w bibliotece:

  1. Biblioteki i sieci / Jarosław Kordziński, Jakub Osiński  // Poradnik Bibliotekarza. – 2015, nr 3, s. 13-15
  2. Biblioteki pedagogiczne partnerem szkoły, czyli nowy model doskonalenia nauczycieli / Jarosław Kordziński i Marianna Hajdukiewicz // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 2, s. 24-26
  3. Sieci współpracy i samokształcenia jako nowa forma doskonalenia zawodowego nauczycieli bibliotekarzy / Anna Płusa // Poradnik Bibliotekarza. – 2014, nr 1, s. 4-8
  4. Sieci współpracy i samokształcenia : teoria i praktyka /red. nauk. Danuta Elsner. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska SA, 2013

Oferta warsztatów na rok szkolny 2022/2023

Kontakt w sprawie realizacji spotkań i warsztatów:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie – FILIA W WADOWICACH, ul. Lwowska 24, 34-100 Wadowice,

tel. 33 823-49-15, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacje o terminach realizacji spotkań i warsztatów będziemy zamieszczać na bieżąco na stronie internetowej biblioteki.

W przypadku zainteresowania przeprowadzeniem warsztatów dla grupy nauczycieli z danej szkoły, prosimy o ustalanie terminu telefonicznie, drogą e-mail lub osobiście w Bibliotece z tygodniowym wyprzedzeniem.

Realizacja spotkań uzależniona jest od możliwości organizacyjnych Biblioteki.

Zajęcia przeprowadzamy w Bibliotece (grupy do 10 osób) oraz w szkołach na terenie miasta Wadowice.

ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z OFERTY

 

Lapbook na lekcji – wykorzystanie twórczej metody pracy z uczniami

Rodzaj: warsztaty.

Opis: historia lapbooków, rodzaje lapbooków, ich budowa i kompozycja, możliwości wykorzystania na lekcjach. Prezentacja przykładowych lapbooków, omówienie różnych metod wykonywania
i ozdabiania lapooków. Wykonanie przykładowego lapbooka z przygotowanych wcześniej materiałów.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Wykorzystanie teatrzyku kamishibai na lekcji

Rodzaj: warsztaty.

Opis: Wprowadzenie do tematu – co to jest kamishibai, historia teatrzyku i przykłady zastosowania, posługiwanie się teatrzykiem, zasady, których należy przestrzegać przy czytaniu i przekładaniu kart.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Aplikacja edukacyjna Genial.ly – podstawy obsługi i tworzenia prezentacji.

Rodzaj: warsztaty.

Opis: Zakładanie konta, omówienie interfejsu programu i przykładowych prezentacji, tworzenie i edytowanie prezentacji, modyfikacja dodawanych elementów, udostępnianie gotowej prezentacji.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Drugie życie książki.

Rodzaj: warsztaty plastyczne.

Opis: Pomysł na wykorzystanie zniszczonych, zaczytanych książek. Uczestnicy warsztatów wykonają dekoracje z książek, np. anioł, bożonarodzeniowa choinka, zając wielkanocny, stroik.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Tworzenie graficznych materiałów informacyjnych w programie Canva. 

Rodzaj: warsztaty.

Opis: Zakładanie konta, zapoznanie z interfejsem i podstawowymi funkcjami i narzędziami programu, tworzenie plakatu, zapisywanie grafiki.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Garść pomysłów na promocję czytelnictwa.

Rodzaj: warsztaty.

Opis: Prezentacja atrakcyjnych form promocji książki i czytelnictwa. Wybranie i wykonanie wraz z uczestnikami pomocy lub materiałów promocyjnych.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Świąteczne inspiracje - pomysły na bożonarodzeniowe dekoracje i propozycje świątecznych akcji czytelniczych w szkole.

Rodzaj: warsztaty.

Opis: Prezentacja interesujących działań i akcji świątecznych mających na celu promocję książkii czytelnictwa. Możliwość wykonania prostych i efektownych ozdób bożonarodzeniowych.

Adresaci: wszyscy zainteresowani nauczyciele.

Czas trwania: 90 minut.

Forma: stacjonarnie.

Data: do uzgodnienia.

 

Oferta zajęć na rok szkolny 2022/2023

Kontakt w sprawie realizacji zajęć:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie – FILIA W WADOWICACH, ul. Lwowska 24, 34-100 Wadowice,

tel. 33 823-49-15, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prosimy o ustalanie terminu lekcji telefonicznie, drogą e-mail lub osobiście w Bibliotece z tygodniowym wyprzedzeniem.

Realizacja zajęć uzależniona jest od możliwości organizacyjnych Biblioteki.

Zajęcia przeprowadzamy w Bibliotece oraz w szkołach na terenie miasta Wadowice.

ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z OFERTY

 

Klasy 1-3

Historie z drewnianej skrzyni: „Legenda o Smoku Wawelskim” – zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.

Opis: Cel: Rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie japońskiego teatru ilustracji. Przebieg: Zapoznanie ze sztuką papierowego teatru, czytanie legendy, rozmowa na temat przeczytanego tekstu, zabawa dydaktyczna, praca plastyczna.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Historie z drewnianej skrzyni: „Słowik” – zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.

Opis: Cel: Rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie japońskiego teatru ilustracji. Przebieg: Zapoznanie ze sztuką papierowego teatru, czytanie baśni, rozmowa na temat przeczytanego tekstu, zabawa dydaktyczna z elementami kodowania.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Jak zbudowana jest książka?

Opis: Cel: Zapoznanie z elementami budowy książki. Przebieg: Omówienie elementów budowy książki, prezentacja filmiku: „Droga książki od autora do czytelnika”, ćwiczenia praktyczne: wykonanie przez dzieci własnej książeczki.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Literacka podróż po Europie: Mikołajek zaprasza do Francji.

Opis: Cel: Poszerzenie wiedzy o Francji oraz nabycie umiejętności wykonania lapbooka. Przebieg: m.in. głośne czytanie wybranych fragmentów "Mikołajka", prezentacja multimedialna
na temat Francji, omówienie najważniejszych atrakcji turystycznych, zabytków, zwyczajów i kultury państwa, zapoznanie z lapbookami, wykonanie przez dzieci lapbooka o Francji.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 2x45 minut (bez wykonywania lapbooka lekcja 45-minutowa).

Forma: stacjonarnie.

 

Literacka podróż po Europie: Pinokio zaprasza do Włoch.

Opis: Cel: Poszerzenie wiedzy o Włoszech. Przebieg: m. in. głośne czytanie wybranych fragmentów "Pinokia", prezentacja multimedialna na temat Włoch, omówienie najważniejszych atrakcji turystycznych, zabytków, zwyczajów i kultury państwa, rozwiązywanie quizów w aplikacji LearningApps.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Literacka podróż po Europie: Pippi zaprasza do Szwecji.

Opis: Cel: Poszerzenie wiedzy o Szwecji. Przebieg: m.in. głośne czytanie wybranych fragmentów "Pippi", prezentacja multimedialna na temat Szwecji, omówienie najważniejszych atrakcji turystycznych, zabytków, zwyczajów i kultury państwa, rozwiązywanie quizów w aplikacji LearningApps, escape room online w aplikacji Genially.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Cukierkowy zawrót głowy – przygody niezwykłego kota.

Opis: Cel: Wprowadzenie do omawiania lektury "Cukierku, ty łobuzie". Przebieg: m.in. czytanie wybranych fragmentów książek; zabawy i quizy z wykorzystaniem aplikacji LearningApps i Genially oraz tablicy multimedialnej.

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Kubuś Puchatek i przyjaciele – zabawy literackie w Stumilowym Lesie.

Opis: Cel: Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Przebieg: m.in. czytanie wybranych fragmentów książki, udział w zabawach tematycznie związanych z „Kubusiem Puchatkiem” m.in.: rozwiązywanie zagadek, rozpoznawanie bohaterów na podstawie wybranych fragmentów tekstu, zabawy z wykorzystaniem aplikacji LearningApps, Genially oraz tablicy multimedialnej).

Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Klasy 4-6

Jak zmieniała się książka na przestrzeni wieków? - zajęcia z wykorzystaniem aplikacji edukacyjnej LearningApps.

Opis: Cel: Zapoznanie z historią książki od czasów najdawniejszych do współczesności. Przebieg: Prezentacja historii rozwoju książki ze względu na materiał pisarski, formę, sposób zapisu. Znaczenie wynalazku druku. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem aplikacji LearningApps.

Adresaci: uczniowie klas IV-VI.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Życie w sieci – pozytywne i negatywne strony mediów społecznościowych.

Opis: Cel: Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych. Przebieg: Zapoznanie z opowiadaniem „Życie w sieci” z książki „Tajemnice sieci” Adama Wierzbickiego. Rozmowa na temat mediów społecznościowych, pokazanie wad i zalet portali społecznościowych, wskazanie bezpiecznych i niebezpiecznych działań w sieci.

Adresaci: uczniowie klas IV-VI.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Klasy 7-8

Biblioteki cyfrowe – jak szukać informacji w zbiorach cyfrowych? - warsztaty komputerowe.

Cel: Rozwój umiejętności wyszukiwania informacji w wybranych bibliotekach cyfrowych.

Przebieg: m.in. prezentacja kolekcji i możliwości wyszukiwania w bibliotekach cyfrowych, ćwiczenia praktyczne.

Adresaci: uczniowie klas VII-VIII

Czas trwania: 45 minut

Forma: stacjonarnie

 

Mój wizerunek w sieci – jak się bezpiecznie poruszać w mediach.

Opis: Cel: Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania Internetu. Przebieg: Zapoznanie uczniów z pojęciem „wizerunek w sieci”. Wskazanie na zagrożenia dla wizerunku związane
z nieodpowiedzialnym korzystaniem z Internetu. Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej wiedzy.

Adresaci: uczniowie klas VII-VIII.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

 

Szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji w Internecie – warsztaty komputerowe.

Cel: Zapoznanie z internetowymi źródłami informacji oraz sposobami wyszukiwania informacji.

Przebieg: Prezentacja wartościowych - pod względem informacyjnym i edukacyjnym, stron internetowych, wskazanie ścieżek poszukiwania informacji oraz ich selekcji ze względu na wiarygodność źródeł, ćwiczenia praktyczne usprawniające wyszukiwanie informacji.

Adresaci: uczniowie klas VII-VIII

Czas trwania: 45 minut

Forma: stacjonarnie

 

Oferta zajęć na rok szkolny 2022/2023

Kontakt w sprawie realizacji zajęć:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie – FILIA W WADOWICACH, ul. Lwowska 24, 34-100 Wadowice,

tel. 33 823-49-15, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prosimy o ustalanie terminu lekcji telefonicznie, drogą e-mail lub osobiście w Bibliotece z tygodniowym wyprzedzeniem.Realizacja zajęć uzależniona jest od możliwości organizacyjnych Biblioteki. Zajęcia przeprowadzamy w bibliotece oraz w przedszkolach  na terenie miasta Wadowice.

ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z OFERTY

Cykl: "Czytanie na dywanie" - zajęcia poświęcone wybranym bohaterom literackim

Czytanie na dywanie: Bawię się i uczę z Kicią Kocią – spotkanie z sympatyczną bohaterką książek Anity Głowińskiej.

Opis: Cel: Zainteresowanie dzieci serią książek o Kici Koci. Przebieg: m.in. głośne czytanie fragmentów wybranej książki, rozmowa na temat bohaterki, prezentacja maskotki Kici Koci, zabawa ruchowa i praca plastyczna.

Adresaci: dzieci w wieku 3-4 lat.

Czas trwania: 30 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu.

 

Czytanie na dywanie: Basia – przyjaciółka każdego przedszkolaka – zajęcia inspirowane książkami Zofii Staneckiej i Marianny Oklejak.

Opis: Cel: Zainteresowanie dzieci serią książek o Basi. Przebieg: przedstawienie postaci Basi, głośne czytanie wybranego opowiadania, rozmowa na temat bohaterki i jej przygód, zabawa ruchowa i dydaktyczna.

Adresaci: dzieci w wieku 4-5 lat.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece

 

Czytanie na dywanie: Miś Uszatek i przyjaciele.

Opis: Cel: zapoznanie dzieci z postacią Misia Uszatka. Przebieg: m.in. opowiadanie historii Misia Uszatka połączone z prezentacją sylwety Misia, głośne czytanie wybranego fragmentu tekstu, pogadanka na temat Misia i jego przyjaciół, zabawa ruchowa, praca plastyczna.

Adresaci: dzieci w wieku 3-4 lat.

Czas trwania: 30 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu.

 

Czytanie na dywanie: Moja przygoda z Wesołym Ryjkiem.

Opis: Cel: Zainteresowanie dzieci przygodami Wesołego Ryjka. Przebieg: m.in. głośne czytanie wybranych opowiadań, rozmowa kierowana na temat bohaterów i ich przygód, zabawa ruchowa, praca plastyczna: wykonanie postaci Wesołego Ryjka.

Adresaci: dzieci w wieku 4-5 lat.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Czytanie na dywanie: Pan Kuleczka i przyjaciele - zaznajomienie z bohaterami książek Wojciecha Widłaka "Pan Kuleczka".

Opis: Cel: Zainteresowanie dzieci przygodami bohaterów książki "Pan Kuleczka". Przebieg: m.in. głośne czytanie opowiadania z prezentacją sylwet bohaterów, pogadanka, zabawa ruchowa, praca plastyczna: wykonanie postaci Pana Kuleczki wg szablonu.

Adresaci: dzieci w wieku 4-5 lat.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Czytanie na dywanie: Florka - niezwykła ryjówka, bohaterka książek Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel.

Opis: Cel: Zainteresowanie dzieci serią książek o ryjówce Florce. Przebieg: zapoznanie dzieci
z bohaterką, prezentacja maskotki Florki, czytanie wybranej opowieści, pogadanka, zabawa dydaktyczna, praca plastyczna.

Adresaci: dzieci w wieku 4-6 lat.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Poznajemy historię pluszowego misia.

Opis: Cel: Zapoznanie z historią pluszowego misia. Przebieg: m.in. opowiedzenie historii pluszowego misia, prezentacja wybranych bohaterów – misiów, głośne czytanie fragmentów książek m.in. „Kubuś Puchatek”, „Miś Uszatek”, pogadanka na temat pluszaków, zabawy ruchowe, praca plastyczna: wykonanie misia z kolorowego papieru.

Adresaci: dzieci w wieku 4-6 lat.

Czas trwania: 45 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Zabawy literackie z książką.

Opis: Cel: Zachęcenie dzieci do czytania książek. Przebieg: zajęcia polegają na rozwiązywaniu zadań związanych m.in. z bajkami i baśniami, które zostały ukryte w "magicznym pudełku" (m.in. rozwiązywanie zagadek, dopasowywanie obrazków do tytułów bajek, tworzenie bajkowego plakatu).

Adresaci: dzieci w wieku 5-6 lat.

Czas trwania: 60 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Ziemia – nasza planeta

Opis: Cel: Kształtowanie świadomości ekologicznej. Przebieg: m.in. głośne czytanie tekstów, opowiadanie, pogadanka, gra: segregujemy śmieci, zabawa ruchowa, praca plastyczna.

Adresaci: dzieci w wieku 4-6 lat.

Czas trwania: 60 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Historie z drewnianej skrzyni: „O panach palcach” - zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.

Opis: Cel: Rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie japońskiego teatru ilustracji. Przebieg: Zapoznanie ze sztuką papierowego teatru, czytanie opowieści, rozmowa na temat przeczytanego tekstu, zabawy paluszkowe.

Adresaci: dzieci w wieku 3-4 lat.

Czas trwania: 30 minut.

Forma: stacjonarnie .

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu.

 

Historie z drewnianej skrzyni: „Legenda o Smoku Wawelskim” - zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.

Opis: Cel: Rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie japońskiego teatru ilustracji. Przebieg: Zapoznanie ze sztuką papierowego teatru, czytanie opowieści, rozmowa na temat przeczytanego tekstu, zabawa dydaktyczna, praca plastyczna

Adresaci: dzieci w wieku 4-6 lat.

Czas trwania: 60 minut.

Forma: stacjonarnie.

Uwagi: realizacja zajęć w przedszkolu lub w bibliotece.

 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.