Oferta zajęć na rok szkolny 2024/2025
Kontakt w sprawie realizacji zajęć:
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie – FILIA W WADOWICACH, ul. Lwowska 24, 34-100 Wadowice,
tel. 33 823-49-15, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prosimy o ustalanie terminu lekcji telefonicznie, drogą e-mail lub osobiście w Bibliotece z tygodniowym wyprzedzeniem.
Realizacja zajęć uzależniona jest od możliwości organizacyjnych Biblioteki.
Zajęcia przeprowadzamy w Bibliotece oraz w szkołach na terenie miasta Wadowice.
ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z OFERTY
Klasy 1-3
„Za górami, za lasami…” – podróż przez krainę baśni i bajek.
Opis: Zajęcia czytelnicze poświęcone baśniom i bajkom. Na poszczególnych spotkaniach będą prezentowane w teatrzyku kamishibai następujące utwory: „Kot w butach”, „Słowik”, „Kopciuszek”, „Trzy świnki”, „Złota rybka” oraz „Żółw i zając”. Ponadto podczas każdych zajęć będą organizowane dodatkowe aktywności, gry i zabawy, prace plastyczne itp.
Adresaci: uczniowie klas 1-3.
Czas trwania: 45 minut.
Kodujemy z Photonem. Cz. I: Zaprzyjaźnij się z robotem.
Opis: Głośne czytanie opowieści w teatrzyku kamishibai. Nauka podstaw programowania robota Photon z wykorzystaniem rekwizytów odnoszących się do przeczytanego teksu.
Adresaci: uczniowie klas 1-3, którzy nie pracowali jeszcze z robotem.
Czas trwania: 60 minut.
Kodujemy z Photonem. Cz. II: Kodowanie z bajką w tle.
Opis: Programowanie tras robota (o wyższym stopniu trudności) do tekstu autorskiej bajki.
Adresaci: uczniowie klas 1-3, którzy pracowali już z robotem.
Czas trwania: 60 minut.
Mikołaj Kopernik – wielki astronom.
Opis: Przedstawienie postaci Mikołaja Kopernika z wykorzystaniem opowieści w teatrzyku kamishibai pt. „Kopernik i wirujące planety”, drużynowa gra dydaktyczna.
Adresaci: uczniowie klas 2-3 SP.
Czas trwania: 45-60 minut.
Klasy 4-6
Gra o koronę.
Opis: Gra biblioteczna o tematyce historycznej, zainspirowana 1000-leciem koronacji Bolesława Chrobrego na króla Polski. Podczas zabawy uczniowie poznają postać Bolesława Chrobrego oraz wydarzenia z czasów jego panowania.
Adresaci: uczniowie kl. 4-6 SP.
Czas trwania: 90 minut.
Klucz, biblioteka i stara szafa.
Opis: Gra biblioteczna inspirowana powieścią S. C. Lewisa „Lew, czarownica i stara szafa” Powtórzenie wiadomości z lektury oraz kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia.
Adresaci: uczniowie kl. 4-6 SP.
Czas trwania: 90 minut.
Niezwykłe życiorysy : Simona Kossak i jej przyjaciele z puszczy.
Opis: Przedstawienie postaci Simony Kossak, poznanie przyrody Puszczy Białowieskiej. Czytanie opowieści „Królowa Puszczy” w teatrzyku kamishibai, krótki film o bogactwach przyrodniczych Puszczy Białowieskiej, wykonanie pracy plastycznej: leporello o Puszczy Białowieskiej.
Adresaci: uczniowie klas 4-6 SP.
Czas trwania: 45-60 minut.
Niezwykłe życiorysy : Wisława Szymborska z przymrużeniem oka.
Opis: Przybliżenie postaci oraz twórczości polskiej noblistki w oparciu o książkę M. Rusinka „Szalik :
o Wisławie Szymborskiej dla dzieci”, wykonanie kartki pocztowej techniką kolażu.
Adresaci: uczniowie klas 4-6 SP.
Czas trwania: 45-60 minut.
Niezwykłe życiorysy : Maria Skłodowska - jak Mania została noblistką.
Opis: Prezentacja postaci polskiej noblistki w oparciu o książkę J. Grodek „Mania : dziewczyna inna niż wszystkie”, quiz z wiedzy o Marii Curie-Skłodowskiej.
Adresaci: uczniowie klas 4-6 SP.
Czas trwania: 45-60 minut.
Niezwykłe życiorysy : Mikołaj Kopernik.
Opis: Przedstawienie postaci Mikołaja Kopernika z wykorzystaniem opowieści w teatrzyku kamishibai pt. „Kopernik i wirujące planety”, drużynowa gra dydaktyczna.
Adresaci: uczniowie klas 4 SP.
Czas trwania: 45-60 minut.
Klasy 7-8
Kreatywne notowanie – sketchnoting i mind mapping.
Opis: Prezentacja efektywnych metod notowania, wspólne wykonanie przykładowej mapy myśli.
Adresaci: uczniowie kl. 7-8 SP.
Czas trwania: 45-60 minut.
Tajemnica zaginionej księgi.
Opis: Gra biblioteczna mająca na celu zapoznanie uczniów z różnymi źródłami informacji oraz kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia.
Adresaci: uczniowie kl. 7-8.
Czas trwania: 2x45 minut
Szkoła ponadpodstawowa
Kod Szekspira.
Opis: Cel: Gra biblioteczna inspirowana twórczością W. Szekspira. Powtórzenie wiadomości zdobytych na lekcjach języka polskiego. Kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia.
Adresaci: uczniowie szkół ponadpostawowych
Czas trwania: 2x45 minut
Miłosz.
Opis: Gra biblioteczna w konwencji escape room inspirowana twórczością Czesława Miłosza.
Adresaci: uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Czas trwania: 90 minut.
Kreatywne notowanie – sketchnoting i mind mapping.
Opis: Prezentacja efektywnych metod notowania, wspólne wykonanie przykładowej mapy myśli.
Adresaci: uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Czas trwania: 45-60 minut.