PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

FILIA W WADOWICACH

 

Logo Województwa Małopolskiego

Godziny otwarcia:

poniedziałki, środy, piątki: 10.00-17.00; 

wtorki, czwartki: 8.00-15.00.

Dla uczniów

Oferta zajęć na rok szkolny 2024/2025

Kontakt w sprawie realizacji zajęć:

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie – FILIA W WADOWICACH, ul. Lwowska 24, 34-100 Wadowice,

tel. 33 823-49-15, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prosimy o ustalanie terminu lekcji telefonicznie, drogą e-mail lub osobiście w Bibliotece z tygodniowym wyprzedzeniem.

Realizacja zajęć uzależniona jest od możliwości organizacyjnych Biblioteki.

Zajęcia przeprowadzamy w Bibliotece oraz w szkołach na terenie miasta Wadowice.

ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z OFERTY

 

Klasy 1-3

„Za górami, za lasami…” – podróż przez krainę baśni i bajek.

Opis: Zajęcia czytelnicze poświęcone baśniom i bajkom. Na poszczególnych spotkaniach będą prezentowane w teatrzyku kamishibai następujące utwory: „Kot w butach”, „Słowik”, „Kopciuszek”, „Trzy świnki”, „Złota rybka” oraz „Żółw i zając”. Ponadto podczas każdych zajęć będą organizowane dodatkowe aktywności, gry i zabawy, prace plastyczne itp.

Adresaci: uczniowie klas 1-3.

Czas trwania: 45 minut.

Kodujemy z Photonem. Cz. I: Zaprzyjaźnij się z robotem.

Opis: Głośne czytanie opowieści w teatrzyku kamishibai. Nauka podstaw programowania robota Photon z wykorzystaniem rekwizytów odnoszących się do przeczytanego teksu.

Adresaci: uczniowie klas 1-3, którzy nie pracowali jeszcze z robotem.

Czas trwania: 60 minut.

Kodujemy z Photonem. Cz. II: Kodowanie z bajką w tle.

Opis: Programowanie tras robota (o wyższym stopniu trudności) do tekstu autorskiej bajki.

Adresaci: uczniowie klas 1-3, którzy pracowali już z robotem.

Czas trwania: 60 minut.

Mikołaj Kopernik – wielki astronom.

Opis: Przedstawienie postaci Mikołaja Kopernika z wykorzystaniem opowieści w teatrzyku kamishibai pt. „Kopernik i wirujące planety”, drużynowa gra dydaktyczna.

Adresaci: uczniowie klas 2-3 SP.

Czas trwania: 45-60 minut.

 

Klasy 4-6

Gra o koronę.

Opis: Gra biblioteczna o tematyce historycznej, zainspirowana 1000-leciem koronacji Bolesława Chrobrego na króla Polski. Podczas zabawy uczniowie poznają postać Bolesława Chrobrego oraz wydarzenia z czasów jego panowania.

Adresaci: uczniowie kl. 4-6 SP.

Czas trwania: 90 minut.

Klucz, biblioteka i stara szafa.

Opis: Gra biblioteczna inspirowana powieścią S. C. Lewisa „Lew, czarownica i stara szafa” Powtórzenie wiadomości z lektury oraz kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia.

Adresaci: uczniowie kl. 4-6 SP.

Czas trwania: 90 minut.

Niezwykłe życiorysy : Simona Kossak i jej przyjaciele z puszczy.

Opis: Przedstawienie postaci Simony Kossak, poznanie przyrody Puszczy Białowieskiej. Czytanie opowieści „Królowa Puszczy” w teatrzyku kamishibai, krótki film o bogactwach przyrodniczych Puszczy Białowieskiej, wykonanie pracy plastycznej: leporello o Puszczy Białowieskiej.

Adresaci: uczniowie klas 4-6 SP.

Czas trwania: 45-60 minut.

Niezwykłe życiorysy : Wisława Szymborska z przymrużeniem oka.

Opis: Przybliżenie postaci oraz twórczości polskiej noblistki w oparciu o książkę M. Rusinka „Szalik :
o Wisławie Szymborskiej dla dzieci”, wykonanie kartki pocztowej techniką kolażu.

Adresaci: uczniowie klas 4-6 SP.

Czas trwania: 45-60 minut.

Niezwykłe życiorysy : Maria Skłodowska - jak Mania została noblistką.

Opis: Prezentacja postaci polskiej noblistki w oparciu o książkę J. Grodek „Mania : dziewczyna inna niż wszystkie”, quiz z wiedzy o Marii Curie-Skłodowskiej.

Adresaci: uczniowie klas 4-6 SP.

Czas trwania: 45-60 minut.

Niezwykłe życiorysy : Mikołaj Kopernik.

Opis: Przedstawienie postaci Mikołaja Kopernika z wykorzystaniem opowieści w teatrzyku kamishibai pt. „Kopernik i wirujące planety”, drużynowa gra dydaktyczna.

Adresaci: uczniowie klas 4 SP.

Czas trwania: 45-60 minut.

 

Klasy 7-8

Kreatywne notowanie – sketchnoting i mind mapping.

Opis: Prezentacja efektywnych metod notowania, wspólne wykonanie przykładowej mapy myśli.

Adresaci: uczniowie kl. 7-8 SP.

Czas trwania: 45-60 minut.

Tajemnica zaginionej księgi.

Opis: Gra biblioteczna mająca na celu zapoznanie uczniów z różnymi źródłami informacji oraz kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia.

Adresaci: uczniowie kl. 7-8.

Czas trwania: 2x45 minut

 

Szkoła ponadpodstawowa

Kod Szekspira.

Opis: Cel: Gra biblioteczna inspirowana twórczością W. Szekspira. Powtórzenie wiadomości zdobytych na lekcjach języka polskiego. Kształtowanie umiejętności kreatywnego myślenia.

Adresaci: uczniowie szkół ponadpostawowych

Czas trwania: 2x45 minut

Miłosz.

Opis: Gra biblioteczna w konwencji escape room inspirowana twórczością Czesława Miłosza.

Adresaci: uczniowie szkół ponadpodstawowych.

Czas trwania: 90 minut.

Kreatywne notowanie – sketchnoting i mind mapping.

Opis: Prezentacja efektywnych metod notowania, wspólne wykonanie przykładowej mapy myśli.

Adresaci: uczniowie szkół ponadpodstawowych.

Czas trwania: 45-60 minut.

 

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.