Oferta zajęć na rok szkolny 2022/2023
Kontakt w sprawie realizacji zajęć:
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie – FILIA W WADOWICACH, ul. Lwowska 24, 34-100 Wadowice,
tel. 33 823-49-15, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Prosimy o ustalanie terminu lekcji telefonicznie, drogą e-mail lub osobiście w Bibliotece z tygodniowym wyprzedzeniem.
Realizacja zajęć uzależniona jest od możliwości organizacyjnych Biblioteki.
Zajęcia przeprowadzamy w Bibliotece oraz w szkołach na terenie miasta Wadowice.
ZAPRASZAMY DO SKORZYSTANIA Z OFERTY
Klasy 1-3
Historie z drewnianej skrzyni: „Legenda o Smoku Wawelskim” – zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.
Opis: Cel: Rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie japońskiego teatru ilustracji. Przebieg: Zapoznanie ze sztuką papierowego teatru, czytanie legendy, rozmowa na temat przeczytanego tekstu, zabawa dydaktyczna, praca plastyczna.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Historie z drewnianej skrzyni: „Słowik” – zajęcia czytelnicze z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.
Opis: Cel: Rozwój zainteresowań czytelniczych poprzez wykorzystanie japońskiego teatru ilustracji. Przebieg: Zapoznanie ze sztuką papierowego teatru, czytanie baśni, rozmowa na temat przeczytanego tekstu, zabawa dydaktyczna z elementami kodowania.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Jak zbudowana jest książka?
Opis: Cel: Zapoznanie z elementami budowy książki. Przebieg: Omówienie elementów budowy książki, prezentacja filmiku: „Droga książki od autora do czytelnika”, ćwiczenia praktyczne: wykonanie przez dzieci własnej książeczki.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Literacka podróż po Europie: Mikołajek zaprasza do Francji.
Opis: Cel: Poszerzenie wiedzy o Francji oraz nabycie umiejętności wykonania lapbooka. Przebieg: m.in. głośne czytanie wybranych fragmentów "Mikołajka", prezentacja multimedialna
na temat Francji, omówienie najważniejszych atrakcji turystycznych, zabytków, zwyczajów i kultury państwa, zapoznanie z lapbookami, wykonanie przez dzieci lapbooka o Francji.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 2x45 minut (bez wykonywania lapbooka lekcja 45-minutowa).
Forma: stacjonarnie.
Literacka podróż po Europie: Pinokio zaprasza do Włoch.
Opis: Cel: Poszerzenie wiedzy o Włoszech. Przebieg: m. in. głośne czytanie wybranych fragmentów "Pinokia", prezentacja multimedialna na temat Włoch, omówienie najważniejszych atrakcji turystycznych, zabytków, zwyczajów i kultury państwa, rozwiązywanie quizów w aplikacji LearningApps.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Literacka podróż po Europie: Pippi zaprasza do Szwecji.
Opis: Cel: Poszerzenie wiedzy o Szwecji. Przebieg: m.in. głośne czytanie wybranych fragmentów "Pippi", prezentacja multimedialna na temat Szwecji, omówienie najważniejszych atrakcji turystycznych, zabytków, zwyczajów i kultury państwa, rozwiązywanie quizów w aplikacji LearningApps, escape room online w aplikacji Genially.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Cukierkowy zawrót głowy – przygody niezwykłego kota.
Opis: Cel: Wprowadzenie do omawiania lektury "Cukierku, ty łobuzie". Przebieg: m.in. czytanie wybranych fragmentów książek; zabawy i quizy z wykorzystaniem aplikacji LearningApps i Genially oraz tablicy multimedialnej.
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Kubuś Puchatek i przyjaciele – zabawy literackie w Stumilowym Lesie.
Opis: Cel: Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Przebieg: m.in. czytanie wybranych fragmentów książki, udział w zabawach tematycznie związanych z „Kubusiem Puchatkiem” m.in.: rozwiązywanie zagadek, rozpoznawanie bohaterów na podstawie wybranych fragmentów tekstu, zabawy z wykorzystaniem aplikacji LearningApps, Genially oraz tablicy multimedialnej).
Adresaci: uczniowie klas 1-3 SP.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Klasy 4-6
Jak zmieniała się książka na przestrzeni wieków? - zajęcia z wykorzystaniem aplikacji edukacyjnej LearningApps.
Opis: Cel: Zapoznanie z historią książki od czasów najdawniejszych do współczesności. Przebieg: Prezentacja historii rozwoju książki ze względu na materiał pisarski, formę, sposób zapisu. Znaczenie wynalazku druku. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem aplikacji LearningApps.
Adresaci: uczniowie klas IV-VI.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Życie w sieci – pozytywne i negatywne strony mediów społecznościowych.
Opis: Cel: Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych. Przebieg: Zapoznanie z opowiadaniem „Życie w sieci” z książki „Tajemnice sieci” Adama Wierzbickiego. Rozmowa na temat mediów społecznościowych, pokazanie wad i zalet portali społecznościowych, wskazanie bezpiecznych i niebezpiecznych działań w sieci.
Adresaci: uczniowie klas IV-VI.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Klasy 7-8
Biblioteki cyfrowe – jak szukać informacji w zbiorach cyfrowych? - warsztaty komputerowe.
Cel: Rozwój umiejętności wyszukiwania informacji w wybranych bibliotekach cyfrowych.
Przebieg: m.in. prezentacja kolekcji i możliwości wyszukiwania w bibliotekach cyfrowych, ćwiczenia praktyczne.
Adresaci: uczniowie klas VII-VIII
Czas trwania: 45 minut
Forma: stacjonarnie
Mój wizerunek w sieci – jak się bezpiecznie poruszać w mediach.
Opis: Cel: Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania Internetu. Przebieg: Zapoznanie uczniów z pojęciem „wizerunek w sieci”. Wskazanie na zagrożenia dla wizerunku związane
z nieodpowiedzialnym korzystaniem z Internetu. Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem zdobytej wiedzy.
Adresaci: uczniowie klas VII-VIII.
Czas trwania: 45 minut.
Forma: stacjonarnie.
Szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji w Internecie – warsztaty komputerowe.
Cel: Zapoznanie z internetowymi źródłami informacji oraz sposobami wyszukiwania informacji.
Przebieg: Prezentacja wartościowych - pod względem informacyjnym i edukacyjnym, stron internetowych, wskazanie ścieżek poszukiwania informacji oraz ich selekcji ze względu na wiarygodność źródeł, ćwiczenia praktyczne usprawniające wyszukiwanie informacji.
Adresaci: uczniowie klas VII-VIII
Czas trwania: 45 minut
Forma: stacjonarnie