PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

FILIA W WADOWICACH

 

Logo Województwa Małopolskiego

Szanowni Czytelnicy,

29.03.2024 r. (Wielki Piątek) Biblioteka będzie czynna od 8.00 do 15.00.

1.04.2024 r. (Poniedziałek Wielkanocny) Biblioteka będzie nieczynna.

Uśmiech narysowany kredą na tablicy

Relacje rówieśnicze - zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki (2000-2019):

  1. Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010 sygn. 36 945/C

  2. Agresja w przedszkolu ; poradnik dla rodziców i wychowawców / Gabriele Haug-Schnabel. - Kielce: Wydawnictwo „Jedność”, 2003 sygn. 35 449

  3. Agresja w szkole / redakcja naukowa Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2019 sygn. 38 383

  4. Być (nie)zwykłym wychowawcą : scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas starszych szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych / Anna Konarzewska. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2019 sygn. 38 477

  5. Gotowość młodzieży do integracji szkolnej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019 sygn. 38 482

  6. Grupa i ja : trening dla uczniów / Justyna Święcicka. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin, 2010 sygn. 37 001

  7. Gry i zabawy na dobry klimat w grupie / Fuchs Birgit . - Kielce: Wydawnictwo „Jedność”, 2004

  8. Jak radzić sobie ze złością : treningi dla nastolatków : scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów / Jan Stewart : Warszawa : Wydawnictwo „Fraszka Edukacyjna”, 2007 sygn. 36 102

  9. Jak sobie radzić z dręczycielem / Susanna Palomares i Dianne Schilling. - Warszawa : Wydawnictwo „Fraszka Edukacyjna”, 2007 sygn. 36 101

  10. Młode pokolenie – ofiary czy sprawcy przemocy? Red, Teresa Sołtysiak, Aleksandra Nowakowska. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010 sygn. 37 759

  11. Nieśmiałość : co to jest? : i jak sobie z nią radzić? ? Philip G. Zimbardo. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008 sygn. 36 326/C

  12. Odrzucenie rówieśnicze : profilaktyka i terapia / Maria Deptuła. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013 sygn. 37 495, 37 584

  13. Odwaga cywilna a przemoc w szkole : scenariusze godzin wychowawczych / Karl E. Dambach. - Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008 sygn. 36 226

  14. Poradnik dla prowadzących grupy : teoria i praktyka zabaw integracyjnych / Klaus W. Vopel. - Wyd. 3. - Kielce : Wydawnictwo „Jedność”, 2004 sygn. 37 960

  15. Przemoc i prześladowanie w szkole : skuteczne przeciwdziałanie agresji wśród młodzieży ? Suzanne Guerin, Eilis Hennessy. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo psychologiczna, 2004 sygn. 35 783

  16. Rozstrzyganie konfliktów : strategie, ćwiczenia i psychodrama dla dzieci Susanna Palomers, Terri Akin. - Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2007 sygn. 36 243

  17. Samotność globalnego nastolatka / Janusz Mastalski. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, 2007. - S. 181-280: Niechciana szkoła sygn. 36 330/C

  18. Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież? / red. Aanita Borecka-Biernat. - Warszawa : Difin, cop. 2010 sygn. 37 418, 37 716

  19. Szkoła bez agresji : od mediacyjnego kształcenia do bezkonfliktowego wychowania / Beata Prościak. - Warszawa : Difin, 2013 sygn. 37 266

  20. Trudna klasa : opanować, wychować, nauczyć... / Bill Rogers ; [tł. Zofia Janowska]. - Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, 2006 sygn. 36 017

  21. Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. - Warszawa : Difin, 2019 sygn. 38 514

  22. Wychowanie w klasie szkolnej : scenariusze godzin wychowawczych dla szkół ponadpodstawowych / Urszula Dudziak. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, [2004] sygn. 37 081

  23. Znaczenie grupy rówieśniczej dla dzieci i nastolatków (zmiany w społeczeństwie ponowoczesnym) / Jarosław Bugajski, Mariusz Z. Jędrzejko // W: Zagrożone dorastanie : od rozwoju zaburzonego do zrównoważonego. T. 1 / koncepcja i redakcja naukowa Mariusz Z. Jędrzejko, Marek Walancik. - Milanówek ; Warszawa : Akademia Humanistyczna ; Oficyna Wydawnicza Aspra, 2019. - S. 79-134 sygn. 38 519

Artykuły z czasopism (2005-2019):

  1. Dynamika roli relacji rówieśniczej - od wczesnego dzieciństwa do wczesnej dorosłości / Błażej Smykowski // Edukacja. - 2009, nr 2, s. 21-37

  2. Edukacja rodziców jako sposób zapobiegania wykluczaniu dziecka ze środowiska rówieśników / Maria Deptuła // Chowanna. - 2012, T. 1, s. 193-205

  3. Interakcje rówieśnicze - zjawisko tutoringu dziecięcego / Agnieszka Pawlak // Nowa Szkoła. - 2006, nr 3, s. 41-47

  4. Izolacja ucznia w klasie szkolnej jako przejaw psychicznej przemocy grupowej / Katarzyna Wasilewska // Edukacja i Dialog. - 2009, nr 6, s. 62-64

  5. Normy grupowe dotyczące preferowanych cech członka grupy. Cz. 1 / Maria Fudali // Remedium. - 2010, nr 7/8, s. 54-56

  6. Piętno samotnego dzieciństwa : przywiązanie i praktyki rodzicielskie jako przyczyny odrzucenia dziecka przez rówieśników / Maria Deptuła // Chowanna. - 2010, T. 1, s. 95-105

  7. Potrzeba kontaktu i akceptacji społecznej u dzieci / Irena Pufal-Struzik // Nauczanie Początkowe. - 2007/2008, nr 3, s. 7-13

  8. Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik. - Remedium. 2017, nr 7/8, s. 30-31.

  9. Dobra atmosfera w klasie / Katarzyna Witkowska // Życie Szkoły. - 2007, nr 4, s. 48-50

  10. Dzieci odrzucane przez rówieśników. Cz. 1 / Maria Deptuła // Remedium. - 2007, nr 4, s. 1-3

  11. Dzieci odrzucone przez rówieśników. Cz. 2 / Maria Deptuła // Remedium. - 2007, nr 6, s. 8-9

  12. Dziecko nieakceptowane przez grupę rówieśniczą / Romana Rybarczyk // Życie Szkoły. - 2007, nr 2, s. 49-52

  13. Grupa rówieśnicza - bezpieczna przystań nastolatka / Aleksandra Kram, Marta Molińska.// Remedium. - 2016, nr 7/8, s. 5-7

  14. Grupa rówieśnicza a dom / Rafał Ryszka // Wychowawca. - 2010, nr 10, s. 16-17

  15. Grupa rówieśnicza jako czynnik chroniący i czynnik ryzyka / Maria Sokołowska. - Remedium. 2015, nr 9, s. 16-17.

  16. Jak wykorzystać zjawisko tutoringu dziecięcego? / Agnieszka Pawlak // Nowa Szkoła. - 2007, nr 3, s. 29-34

  17. Jak zintegrować klasę? / Magdalena Goetz // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 8, s. 82-84

  18. Małe dziecko w relacji z rówieśnikiem / Kinga Kuszak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 7, s. 13-20

  19. Normy grupowe dotyczące preferowanych cech członka grupy. Cz. 2 / Maria Fudali // Remedium. - 2010, nr 10, s. 12

  20. Od nauczania tradycyjnego do uczenia się w grupie jako wspólnocie / Jacek Tendej // Nowa Szkoła. - 2007, nr 2, s. 12-16

  21. Odrzucenie rówieśnicze. Etiologia i zasady terapii / Bronisław Urban // Nauczyciel i Szkoła. - 2013, nr 2, s. 41-56

  22. Podejmowanie decyzji w grupach nieformalnych gimnazjalistów / Maria Fudali // Remedium. - 2008, nr 11, s. 8-9

  23. Pogoda dla klasowych bogaczy / Elżbieta Napora // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s. 87-94

  24. Porozumienie ze zrozumieniem / Jerzy Binkowski // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 3, s. 51-59

  25. Pozycja w grupie rówieśniczej : sympatia pod kontrolą / Dominika Michalak // Dyrektor Szkoły. 2007, nr 12, s. 38-41

  26. Przejawy negatywnej komunikacji krytyki czyli Komunikaty ośmieszające rówieśników. Cz. 2 / Maria Janukowicz // Edukacja i Dialog. - 2009, nr 2, s. 72-77.

  27. Przyczyny i skutki odrzucenia rówieśniczego w klasie szkolnej / Anna Korbut // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2015, nr 7, s. 20-27

  28. Przyjacielskie relacje: uczeń - niepełnosprawny kolega / Iwona Witulska.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 39-45

  29. Relacje dziecka z rówieśnikami / Mariola Woźniak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2010, nr 1, s. 17-23

  30. Relacje rówieśnicze w doświadczeniach uczniów szkół różnych szczebli / Ewa Bochno // Edukacja. - 2011, nr 1, s. 77-84

  31. Robię to, co robią inni / Jakub Gutowski. W: Psychologia w Szkole. 2015, nr 3, s. 43-48

  32. Rola grup rówieśniczych w zapobieganiu uzależnieniom / Anita Famuła-Jurczak // Wychowanie na co Dzień. 2009, nr 10/11, s. 13-17.

  33. Rozumienie sytuacji społecznej przez dzieci w klasie I a ich umiejętność współpracy z rówieśnikami i popularność w grupie / Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk// Edukacja. 2011, nr 2, s. 36-44

  34. Rówieśnicze kręgi : wzmacnianie i upokarzanie. Cz. 1 / Maria Janukowicz // Edukacja i Dialog. - 2009, nr 1, s. 62-67

  35. Rówieśnicze kręgi : wzmacnianie i upokarzanie. Cz. 1 / Maria Janukowicz / Edukacja i Dialog. - 2009, nr 1, s. 62-67.

  36. Taki, siaki, owaki... : o stygmatyzacji dziecka i tym, jak jej przeciwdziałać w przedszkolu / Anna Kałuba-Korczak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2015, nr 6, s. 45-48

  37. Tutoring rówieśniczy - stara metoda na nowo odkrywana / Karolina Appelt, Joanna Matejczuk // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 1, s. 21-30

  38. W grupie, z grupą i dla grupy / Ewa Bąk // Psychologia w Szkole. - 2006, nr 1, s. 53-57

  39. Wejście w negatywną rolę zmienia obraz siebie / Błażej Smykowski // Edukacja i Dialog. - 2007, nr 4, s. 10-1

  40. Wizja własnej przyszłości a doświadczenia społeczne młodzieży / Ilona Lasota // Wychowanie na co Dzień. - 2008, nr 12, s. 26-29

  41. Wpływ relacji z rówieśnikami na rozwój dziecka / Andrzej Twardowski // Wychowanie w Przedszkolu. - 2009, nr 10, s. 4-12

  42. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci odrzucanych przez rówieśników / Marta Herzberg // Chowanna. - 2010, T. 1, s. 153-160

  43. Wyśmiewane dzieci / Marta Melka-Roszczyk // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 56-60

  44. Zjawisko presji rówieśniczej / Kinga Sochocka, Karolina Van Laere // Remedium. - 2015, nr 4, s. 13

  45. Życie społeczne współczesnej młodzieży - rozkwit czy atrofia? Cz. 1 / Sylwia Pawłowska. W: Remedium. 2018, nr 1, s. 21-23.

  46. Życie społeczne współczesnej młodzieży - rozkwit czy atrofia? Cz. 2 / Sylwia Pawłowska. W: Remedium. 2018, nr 2, s. 20-21.

(Sporządzono: styczeń 2021)

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.