PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA
im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

FILIA W WADOWICACH

Logo Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie

 

Logo Województwa Małopolskiego

Godziny otwarcia biblioteki w okresie wakacji (29.06.2020-28.08.2020):

poniedziałek-piątek: 10.00-15.00

Nowe zasady korzystania z Biblioteki od 18 maja 2020 r.

Aktywność twórcza. Twórczość. Kreatywność - zestawienie artykułów z czasopism w wyborze za lata 1995-2020

 

  1. Aktywność artystyczna niepełnosprawnych dzieci i młodzieży / Aneta Madziara, Marzena Mospinek // Dyrektor Szkoły. - 2006, nr 9, s. 50-52.
  2. Aktywność twórcza dzieci w działaniach plastycznych w edukacji wczesnoszkolnej / Anna Jakubowicz-Bryx // Wychowanie na co Dzień. - 2014, nr 3, s. 15-20.
  3. Analiza zagadnienia aktywności twórczej dziecka w świetle psychologii i pedagogiki / Joanna Lusek // Nauczyciel i Szkoła. - 2002, nr 1/2, s. 40-45.
  4. Błędy w myśleniu i twórczość / Marcin Florkowski // Nauczyciel i Szkoła. - 1998, nr 1, s. 40-49.
  5. Ciekawość siebie, świata, Innego w twórczości ucznia klasy IV / Danuta Bula, Grażyna Ozaist // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2012/2012, nr 1, s. 13-36.
  6. Czy istnieje twórczość bez dzieł / Monika Modrzejewska-Świgulska // Życie Szkoły. - 2006, nr 2, s. 9-11.
  7. Ćwiczenia redakcyjne - inspiracją... / Stanisław Sokołowski // Życie Szkoły. - 2005, nr 8, s. 33-35.
  8. Dwa rodzaje twórczości : nauka i sztuka / Paweł Kozłowski // Nowa Szkoła. - 1995, nr 10, s. 44-46.
  9. Działania twórcze, czyli droga rozwoju także dla słabszych uczniów / Danuta Bula // Wychowawca. - 2014, nr 9, s. 30-31.
  10. Dziecko w świecie roślin, barw i faktur - wybrane zagadnienia twórczości plastycznej / Anna Piechal // Wychowanie na co Dzień. - 2006, nr 6, s. 22-25.
  11. Genialny wynalazek ewolucji / Michał Zawadzki // Psychologia w Szkole. - 2013, nr 4, s. 32-37.
  12. Gimnazjum twórczości / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. - 2004, nr 8, s. 33-35.
  13. Głowa pełna pomysłów : jak ćwiczyć swoją kreatywność? / Małgorzata Łuba // Życie Szkoły. - 2015, nr 4 [właśc. 2], s. 30-32.
  14. Jak nauczyciele rozwijają twórczą aktywność uczniów / Elżbieta Marek // Życie Szkoły. - 2004, nr 9, s. 49-54.
  15. Jak rozpoznawać twórcze dzieci w przedszkolu? / Jolanta Bukowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2002, nr 5, s. 274-276.
  16. Jak rozwijać dyspozycje twórcze dzieci w wieku przedszkolnym / Barbara Szeląg // Hejnał Oświatowy. - 2013, nr 12, s. 10-11.
  17. Jak stymulować twórczą aktywność dziecka? / Danuta Masna // Nowa Szkoła. - 2006, nr 3, s. 32-35.
  18. Jak wydobyć kreatywny potencjał? / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2017, nr 9, s. 5-7.
  19. Jak wykorzystać cegłę - o pomiarze twórczości / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 105-112.
  20. Koło myśli twórczej / Iwona Czaja // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 1997, nr 6, s. 12-14.
  21. Kreatywność : scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum / Agata Sierota // Remedium. - 2017, nr 12, s. 26-28.
  22. Kreatywność w edukacji - od twórczego nauczyciela do twórczego ucznia : (bibliografia w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. - 2016, nr 9, s. 54-59.
  23. Kreatywność w edukacji polonistycznej dziecka / Tatiana Kłosińska // Życie Szkoły. - 1997, nr 2, s. 74-77
  24. Kreatywny, czyli niegrzeczny? / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s. 70-77.
  25. Kształtowanie się potencjału twórczego dziecka / [Janusz] Rusaczyk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 3, s. 53-58.
  26. Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji / Ewa Kochanowska.// Nowa Szkoła. - 2016, nr 1, s. 38-48.
  27. Lekcja kreatywności - trening dla ucznia / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2017, nr 4, s. 5-7.
  28. MacGyver i Bill Gates w szkolnej ławce / Krzysztof J. Szmidt ; rozm. przepr. Jolanta Białek // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 16-25.
  29. Mali artyści / Lidia Wiosna // Wychowanie w Przedszkolu. - 1998, nr 4, s. 291-295.
  30. Między twórczością a naśladownictwem / Ewa Szadzińska // Chowanna. - 2002, t. 2, s. 37-43.
  31. Myślenie twórcze jako cel współczesnej edukacji / Ewa Marchwicka // Nowa Szkoła. - 1998, nr 9, s. 4-11.
  32. Nauczycielka przedszkola a twórczość plastyczna dzieci / Ewa Jędrzejewska // Dyrektor Szkoły. - 1999, nr 4, s. 28-30.
  33. O potencjał twórczy naszych uczniów / Barbara Kopeć // Życie Szkoły. - 1998, nr 2, s. 72-74.
  34. O rozwijaniu kompetencji autokreacyjnych wychowanków / Maria Dudzikowa // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2006, nr 2, s. 46-52.
  35. O twórczym myśleniu dzieci / Joanna Sinicka // Wychowanie w Przedszkolu. - 1997, nr 5, s. 280-282.
  36. Oblicza uczniowskiej kreatywności / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 5-15.
  37. Od bazgrołów do rysunku, czyli o dziecięcej sztuce tworzenia / Maria Ligęza ; rozm. Agata Kapela // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 11, s. 12-[15].
  38. Odwaga bycia kreatywnym / Lucyna Skorecka // Życie Szkoły. - 2006, nr 2, s. 12-14.
  39. Ostatnie podmuchy zimy : rozwijamy twórczą aktywność dziecka / Zofia Kozioł // Życie Szkoły. - 2006, nr 3, s. 28-35.
  40. Pisanie jako umiejętność i forma twórczej aktywności dzieci : (bibliografia w wyborze) / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. - 2011/2012, nr 4, s. 99-102.
  41. Pobudzanie aktywności twórczej / Renata Uzarska-Bielawska // Życie Szkoły. - 2009, nr 8, s. 40-45.
  42. Pobudzanie aktywności twórczej dzieci / Aneta Lodzik, Joanna Socha // Wychowawca. - 2009, nr 5, s. 10-11.
  43. Pogoda na twórczość w szkole / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 3, s. 98-103.
  44. Potencjał twórczy a nastawienie na rozwój w badaniach Carol Dweck / Kornelia Rybicka // Język Polski w Liceum. - 2014/2015, nr 3, s. 11-22.
  45. Przepis na twórcze dzieci / Krzysztof Śliwiński // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 12-17.
  46. Radość tworzenia i przeżywania dziecka w małych formach scenicznych na zajęciach organizowanych w szkole podstawowej / Urszula Słyk // Nauczyciel i Szkoła. - 2015, nr 2, s. 171-[190].
  47. Realizacja idei podmiotowości poprzez wyzwalanie postaw twórczych / Halina Cybulska // Życie Szkoły. - 1996, nr 8, s. 455-460.
  48. Rozwijam aktywność twórczą / Elżbieta Lachiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 33-35.
  49. Rozwijanie postawy twórczej u dzieci - myślenie przez analogię i myślenie kreatywne / Agnieszka Ogonowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 9, s. 12-15.
  50. Rozwijanie wyobraźni twórczej / Wiesława Limont // Wychowanie w Przedszkolu. - 1999, nr 6, s. 409-415.
  51. Rozwój kompetencji kreatywnej u dzieci a sposób szkolenia nauczycieli : (na przykładzie Małopolskiego Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli
    w Krakowie) / Witold Ligęza, Krzysztof T. Piotrowski // Wychowanie na co Dzień. - 2001, nr 12, s. 12-14.
  52. Rozwój percepcji wzrokowej i aktywności plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Michalina Malinowska // Nauczyciel i Szkoła. - 2011, nr 2, s. [145]-156.
  53. Rozwój twórczości plastycznej dzieci / Dorota Jasica // Wychowanie w Przedszkolu. - 1998, nr 4, s. 261-265.
  54. Słowa zamknięte w kroplach atramentu : o tworzeniu i recepcji twórczości przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Bogumiła Bobik // Szkoła Specjalna. - 2015, nr 5, s. 369-378.
  55. Spór o motywacyjne źródła twórczości / Alicja Gałązka // Chowanna. - 2002, t. 2, s. 8-36.
  56. Świadomość i ekspresja kulturalna - kompetencja kluczowa w edukacji wczesnoszkolnej / Zofia Redlarska, Emilia Jakubowska // Wychowanie na co Dzień. 2014, nr 5, s. 40-45
  57. Techniki twórczego myślenia / Barbara Truchta // Wychowanie w Przedszkolu. -1999, nr 4, s. 285-291.
  58. To kreatywność - nie wygłupy / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 3, s. 91-97.
  59. Trening twórczości osób z niepełnosprawnością intelektualną / Karolina Idkowiak // Remedium. - 2014, nr 7/8, s. 46-48.
  60. Trening twórczości, czyli gimnastyka dla szarych komórek : cykl warsztatów pobudzających kreatywne myślenie u dzieci i dorosłych / Kamila Jakubczyk // Biblioteka w Szkole. - 2018, nr 1, s. 11-15.
  61. Twórca w świecie techniki / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 4, s. 28-36.
  62. Twórcza aktywność dzieci / Danuta Motyl // Życie Szkoły. - 1997, nr 9, s. 524-528.
  63. Twórcza aktywność dziecka / Patrycja Łuczak // Wychowawca. - 2006, nr 1, s. 10-11.
  64. Twórcza postawa intelektualna a osiągnięcia szkolne młodzieży w starszym wieku szkolnym / Magdalena Bober // Chowanna. - 2002, t. 2, s. 109-132.
  65. Twórcza profilaktyka jako droga wychowania / Karolina Idkowiak // Wychowawca. - 2013, nr 2, s. 16-18.
  66. Twórcze inspiracje / Małgorzata Wójtowicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2007, nr 9, s. 28-30.
  67. Twórcze zabawy dzieci / Marzenna Magda-Adamowicz // Nauczyciel i Szkoła. - 2012, nr 2, s. [13]-25.
  68. Twórczość a rozwój dziecka / Małgorzata Henzel // Wychowanie na co Dzień. - 2000, nr 6, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-III.
  69. Twórczość dzieci / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. - 2003, nr 1, s. 37.
  70. Twórczość dziecka / Danuta Mokrzyszewska // Życie Szkoły. - 1996, nr 10, s. 601-602.
  71. Twórczość i jej wymiary / Katarzyna Pankow // Dyrektor Szkoły. - 2001, nr 6, s. 18-19.
  72. Twórczość i różnorodność kulturowa / Maria Wróż-Prusiewicz // Polonistyka. - 2009, nr 1, s. 43-48.
  73. Twórczość literacka dzieci / Joanna Laskowska // Życie Szkoły. - 2001, nr 2, s. 82-84.
  74. Twórczość plastyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym / Marzena Majkut // Nauczanie Początkowe. - 2014/2015, nr 4, s. 20-28.
  75. Twórczość przedszkolaka w teorii i praktyce edukacyjnej / Małgorzata Suświłło // Wychowanie w Przedszkolu. - 2007, nr 3, s. 5-10.
  76. Twórczość w profilaktyce i resocjalizacji / Marek Konopczyński ; rozm. Aleksandra Przybora // Świat Problemów. - 2020, nr 1, s. 14-17.
  77. Twórczość w rozwoju językowym najmłodszych uczniów / Danuta Czelakowska // Życie Szkoły. 1997, nr 4, s. 200-203.
  78. Twórczy rozwój człowieka / Kazimierz M[arian] Czarnecki // Nauczyciel i Szkoła. - 2001, nr 1/2, s. [9]-14.
  79. Typ lateralizacji - szansa czy bariera w rozwoju poziomu postawy twórczej człowieka? / Danuta Krzywoń // Chowanna. - 2002, t. 2, s. 87-108.
  80. Uczeń - istota twórcza / Ewelina Krzymowska // Wychowawca. - 2015, nr 4, s. 18-19.
  81. Uczestnictwo w kulturze popularnej a kompetencje społeczne i postawy twórcze uczniów z dysleksją i bez dysleksji w okresie adolescencji / Kamil Kuracki, Agnieszka Dłużniewska, Bernadetta Kosewska // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s. 256-268.
  82. Uzdolnienia twórcze i ich rozpoznawanie / Krystyna Bieluga // Życie Szkoły. - 2001, nr 3, s. 136-142.
  83. Uzdolnienia twórcze, ogólna sprawność umysłowa a wyniki w nauce dzieci w okresie dorastania / Bogdan Kosień // Chowanna. - 1999, t. 1/2, s. 41-53.
  84. W jaki sposób zachęcać uczniów do aktywności twórczej / Teresa Parczewska // Życie Szkoły. - 1998, nr 9, s. 521-522.
  85. W ogrodzie tworzenia / Beata Igielska // Nowa Szkoła. - 2002, nr 9, s. 36-39.
  86. Warsztat twórczy jako przestrzeń twórczego konstytuowania siebie : teoretyczne podstawy zastosowania warsztatu twórczego w rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Eugeniusz Józefowski, Janina Florczykiewicz // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 17-25.
  87. Warsztaty literackie, czyli Uczeń klas IV-VI mówi we własnym imieniu / Danuta Bula // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2011/2012, nr 4, s. 13-32.
  88. Warunkowanie twórczości w procesie edukacyjnym / Justyna Cieślińska // Wychowawca. - 2018, nr 4, s. 5-7.
  89. Wolność od schematów / Natalia Minge, Krzysztof Minge // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 5-11.
  90. Wpływ aktywizujących metod zajęć z trawestacją literacką Kopciuszka na twórczą aktywność dzieci sześcioletnich / Elżbieta Szefler // Nauczyciel i Szkoła. - 2002, nr 3/4, s. [101]-119.
  91. Wspieranie kreatywności uczniów - wyzwanie dla polskiego systemu oświaty / Jan Fazlagić // Dyrektor Szkoły. - 2013, nr 7, s. 24-27.
  92. Wspieranie poetyckiej postawy twórczej / Tatiana Kłosińska // Życie Szkoły. - 1997, nr 4, s. 206-208.
  93. Wspieranie twórczego rozwoju / Teresa Grąziewicz-Jóźwik // Wychowanie w Przedszkolu. - 2013, nr 8, s. 20-23.
  94. Wykorzystanie kreatywnego potencjału / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2017, nr 10, s. 5-7.
  95. Zabawy twórcze / Anna Szal // Życie Szkoły. - 2004, nr 9, s. 37-48.
  96. Zajęcia wspierające twórczą aktywność uczniów / Ewa Groenwald-Luty // Życie Szkoły. - 2001, nr 9, s. 540-541.
  97. Zdolności twórcze dzieci w wieku przedszkolnym / Wiesława Limont // Wychowanie w Przedszkolu. - 2002, nr 8, s. 451-454.

(Sporządzono: kwiecień 2020)

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.